Radio Eska Śląsk przygotowało zestawienie liczby dyskontów w miastach województwa śląskiego. Wynika z niego, że Częstochowa znajduje się w ścisłej czołówce – niemal w każdej sieci zajmuje wysoką pozycję.
Częstochowa ma aż 48 dyskontów, co daje jej drugie miejsce w regionalnym rankingu – tuż za Katowicami. Co istotne, miasto dorównuje stolicy województwa pod względem liczby sklepów Biedronka, a w innych sieciach również plasuje się w czołówce.
Ranking ogólny – liczba wszystkich dyskontów
- Katowice – 50
- Częstochowa – 48
- Gliwice – 40
- Sosnowiec – 35
- Bytom – 34
- Bielsko-Biała – 32
- Ruda Śląska – 30
- Zabrze – 29
- Rybnik – 29
- Dąbrowa Górnicza – 24
Biedronka
- Częstochowa, Katowice – 24 sklepy
- Sosnowiec – 23 sklepy
- Gliwice – 21 sklepów
- Bytom, Zabrze, Ruda Śląska – 16 sklepów
- Dąbrowa Górnicza, Rybnik – 14 sklepów
- Bielsko-Biała, Jastrzębie-Zdrój – 11 sklepów
Lidl
- Katowice – 11 sklepów
- Częstochowa – 10 sklepów
- Gliwice, Bielsko-Biała – 8 sklepów
- Zabrze – 7 sklepów
- Bytom, Sosnowiec – 5 sklepów
- Ruda Śląska, Rybnik, Chorzów – 4 sklepy
- Dąbrowa Górnicza, Siemianowice Śląskie – 3 sklepy
Dino
- Bytom, Piekary Śląskie – 5 sklepów
- Częstochowa, Tarnowskie Góry – 4 sklepy
- Ruda Śląska, Żory – 3 sklepy
- Sosnowiec, Rybnik, Świętochłowice – 2 sklepy
- Chorzów, Cieszyn – 1 sklep
Aldi
- Katowice – 8 sklepów
- Gliwice – 5 sklepów
- Bytom – 4 sklepy
- Sosnowiec, Rybnik, Częstochowa, Zabrze, Bielsko-Biała, Dąbrowa Górnicza – 3 sklepy
- Tarnowskie Góry – 2 sklepy
Netto
- Bielsko-Biała – 8 sklepów
- Rybnik, Częstochowa – 5 sklepów
- Katowice, Chorzów, Ruda Śląska – 4 sklepy
- Bytom – 3 sklepy
- Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Zabrze – 2 sklepy
Kaufland
- Katowice – 3 sklepy
- Chorzów, Częstochowa – 2 sklepy
- Bytom, Gliwice, Zabrze, Siemianowice Śląskie, Bielsko-Biała, Rybnik, Tarnowskie Góry – 1 sklep
Dyskonty mocno wpisane w krajobraz regionu
Zestawienie pokazuje, że dyskonty mocno zdominowały handel. W Częstochowie, która znalazła się na drugim miejscu w regionie, niemal każdy rejon miasta jest nasycony tymi samymi markami. Tak duża koncentracja sieci oznacza mniejsze miejsce dla lokalnych sklepów, a krajobraz zakupowy staje się coraz bardziej jednolity i podporządkowany kilku największym graczom.
Red.
Żródło: slaskie.eska.pl