Od 2026 roku wszyscy podatnicy, zarówno czynni, jak i zwolnieni z VAT, będą musieli korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). To nowoczesne rozwiązanie ma na celu cyfryzację procesów fakturowania.
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowy system informatyczny, który zrewolucjonizuje sposób wystawiania, przesyłania, otrzymywania, dostępu oraz przechowywania faktur ustrukturyzowanych. Jego wdrożenie ma na celu usprawnienie procesów księgowych, zmniejszenie liczby błędów oraz pełną cyfryzację fakturowania.
Od 1 lutego 2026 roku obowiązek korzystania z KSeF obejmie przedsiębiorców, których wartość sprzedaży z VAT w 2024 roku przekroczyła 200 mln zł. Dla pozostałych przedsiębiorców obowiązek ten wejdzie w życie 1 kwietnia 2026 roku. Co więcej, od 1 lutego 2026 roku wszyscy będą musieli przyjmować faktury za pomocą KSeF, z wyjątkiem przypadków określonych ustawowo, gdzie dopuszczalne są inne formy przekazywania faktur.
Do końca 2026 roku możliwe będzie jeszcze wystawianie faktur poza systemem KSeF, pod warunkiem że miesięczna suma sprzedaży z VAT nie przekroczy 10 tys. zł. Ma to na celu ułatwienie przedsiębiorcom płynnego przejścia na nowy system. Wprowadzenie obowiązkowego fakturowania elektronicznego rodzi wiele pytań natury technicznej i praktycznej. Dlatego organizowane są szkolenia, które pomogą przedsiębiorcom przygotować się na nadchodzące zmiany. Szczegółowe informacje o terminach szkoleń można znaleźć na stronie poświęconej systemowi KSeF, z możliwością uczestnictwa zarówno w urzędach skarbowych, jak i online.
red
źródło/fot: UM w Częstochowie



